På denne siden finner du det du trenger å vite om våre salgsbetingelser – fra informasjon om endring av ordrer og betalingsalternativer til reklamasjoner og konfliktløsning. 

Partene  

Strakofa er en del av Aalesund Protective Wear AS (AaPW), som også er selger av produktene på denne nettsiden.

Orgnr. 934 403 576
Nørvevika 62, 6008 Ålesund 
+47 70 21 65 00
post@aapw.no 

I denne teksten omtales vi  – AaPW og Strakofa – i noen tilfeller som selger(en). Du som forbruker og kunde i vår nettbutikk vil i noen tilfeller bli omtalt som kjøper(en).

Endring av ordre  

Når vi har mottatt bestillingen din, er det dessverre ikke mulig å endre eller avbestille denne. Les våre returbetingelser.    

Varer med logo 

Du kan bestille varer med din logo på. Det koster kr 25 ,- per logo. Eventuelt kjøp av logo kommer i tillegg.

Spesialtilpasninger

Dersom du trenger andre størrelser enn det vi har som lagervare, kan vi i noen tilfeller tilby spesialsøm. Pris vil variere, men veiledende informasjon er +25% for lengdejustering av armer og ben. Ta kontakt med oss for å få pristilbud.

Betaling med kort og Klarna

Betal direkte med kort (betalingen vil bli belastet samtidig som kjøpet blir gjennomført). Alle våre priser inkluderer MVA. 

Vi samarbeider med Klarna for å tilby deg fleksible betalingsløsninger på betalingssiden. Enten om du ønsker å betale nå, betale senere eller når det passer deg best - valget er ditt.  Klarna tilbyr kjøp via faktura eller direkte kjøp via bruk av Visa og Mastercard.

For å kunne tilby deg Klarnas betalingsløsninger, kan vi komme til å overføre personopplysninger i kassen i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna, for at Klarna skal kunne vurdere hvorvidt du kvalifiserer for deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring 

Betaling med Vipps

Du kan også betale direkte ved å bruke Vipps. Vil du vite mer om hvordan de behandler din informasjon, kan du se personvernerklæringen til Vipps.    

Angrerett  

Angrerettloven gjelder med mindre avtalen din med oss er unntatt fra angrerett.

Hvis du har kjøpt enkeltstående varer og ønsker å bruke angreretten, må du gi beskjed til oss innen 14 dager etter du har mottatt varen. I fristen inkluderes alle kalenderdager, men hvis fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den til nærmeste virkedag.

Det er ditt ansvar å sørge for at du har gitt beskjed innen fristen og at angreretten er blitt gjort gjeldende. Du bør derfor gi beskjed skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til oss uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt.

Det er litt andre regler rundt angrerett for kjøp av abonnement, regelmessige leveringer og kjøp som består av flere leveranser. Vil du vite mer? Les om angrerettloven på forbrukertilsynet.no eller ta kontakt med oss om du har spørsmål.

Feil i varelageret

Vi forbeholder oss retten til å kansellere varer om varebeholdningen var feil da vi mottok bestillingen din. Om en utsolgt vare er en del av en større ordre, vil de tilgjengelige varene bli sendt som normalt. Om en feil i varebeholdningen kun gjelder ett produkt, kanselleres bestillingen din umiddelbart. Vi vil informere deg om feilen og tilbakebetale pengene dine så snart som mulig.

Mangel ved varen

Hvis det foreligger en mangel ved varen må du innen rimelig tid etter at den ble oppdaget, eller burde ha blitt oppdaget, gi oss beskjed om at du vil reklamere. Det bør skje skriftlig til post@aapw.no.

Aalesund Protective Wear AS (eier av Strakofa) forbeholder seg retten til å reparere eller å bytte plagget etter eget skjønn.

Det er ikke mulig å reklamere på en vare dersom feilen har oppstått på grunn av feil bruk, vask eller vedlikehold.

Konfliktløsning  

Klager må rettes til oss innen rimelig tid.

Vi prøver selvfølgelig å løse uenigheter oss imellom. Hvis vi ikke klarer det, kan du ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen leveres på http://ec.europa.eu/odr.